Új közös önkormányzati hivatal megalakításáról döntött a képviselő-testület.

Hosszú egyeztetést és előkészítést követően Szokolya község képviselő-testülete úgy döntött, hogy a Szokolyai Közös Hivatalt a jelenlegi formájában megszünteti és új alapokra helyezi a hivatal működtetését. Az iroda október 20-i átvétele után jelentkezett problémák és hiányosságok egyértelművé tették mindenki számára, hogy elkerülhetetlen a hivatal megerősítése.

Közös001A lehetséges törvényi változásokra előre felkészülve, valamint a település szobi járáson belüli pozíciójának megerősítése érdekében döntött úgy a testület, hogy Kismaros, Kóspallag és Szokolya települések bevonásával képzeli el a hivatal működését. Szokolya és Kismaros képviselői rengeteg egyeztetést, tárgyalást, alkudozást követően megalkották annak a Társulási megállapodásnak a tervezetét, amit már alkalmasnak találtak arra, hogy mindhárom településnek lehetősége legyen a megerősödésre az önállósága megőrzése mellett. Az előnyök és hátrányok mérlegelését követően a szokolyai testület úgy döntött, hogy az előnyök minél nagyobb mértékű kihasználása reményében azon fog dolgozni, hogy az új hivatallal járó áldozatvállalás a lehető legkisebb mértékben legyen érezhető a mindennapokban.

 

Közös002A megállapodás értelmében Kismarosi székhellyel a szobi járás legerősebb Közös hivatala fog megszületni, mely létszámban a járás valamennyi városánál és településénél nagyobb erőt fog képviselni. A hivatal 15 fős támogatott létszámmal alakul, egy jegyző, egy aljegyző és 13 szakmailag felkészült köztisztviselő fog dolgozni azon, hogy minden zökkenőmentes legyen. Szokolyán az aljegyző támogatásával 5 munkatárs fog dolgozni. A következő év elejével induló új hivatal legfontosabb feladata lesz mindhárom település stabil működésének biztosítása, a pénzügyi csoport megerősítése, valamint a települések testületi és bizottsági munkájának hibamentes kiszolgálása.

 

December 8-án Kismaroson egy együttes ülésen mindhárom település képviselő-testülete egyhangú szavazattal elfogadta a megállapodás tervezetét és felhatalmazta a polgármestereket annak aláírására. Ezzel egy hosszú előkészítő folyamatot követően elkezdődhet az alapító okirat előkészítése és a problémamentes működési feladatok és folyamatok részletezésének alapos kidolgozása.

 

Fotók: Révuti Norbert